onsdag 23 december 2009

Färdigflyttat!!!

Nu e vi äntligen på plats i lägenheten, har packat upp våra saker vi hade med oss och inväntar nu ett flyttlass från IKEA. Den stackars chauffören har ringt 2-3 ggr under dagen och försökt prata japanska med mig, med dåligt resultat. Varje samtal har avslutats med att han gett mig en tidpunkt på engelska, och jag har svarat glatt och igenkännande. Detta verkar gjort mannen i luren glad, och någon eller några timmar senare har han ringt igen... Den senaste tidpunkten jag fått angiven är 18.00, hoppas att det är detta han velat få fram... Jag känner mig i alla fall som ett barn dagen innan julafton. KOMMER INTE TOMTEN SNART?

Eftersom det är Karinhs födelsedag på köpet så har hon sprungit ut på stan för att köpa lite god mat till ikväll. (Någon var ju tvungen att vakta lägenheten om tomten kommer). Vi har bjudit hem en svensk kollega till Karinh och dennes nyanlända pojkvän på middag, så det hade varit käckt om möblerna hinner komma innan dess! De skulle komma vid 20-snåret, så jag får plocka fram den snabba insex-nyckeln...

Dagen inleddes med sång och lyckönskningar från närmsta familjen. Samtidigt förberedde jag en "engelsk frukost" som Karinh önskat. Sedan blev det min tur att sjunga, ge present och leverera frukosten. Strax därefter kom vår lägenhetsmäklare och hämtade upp os med sin bil och körde oss till vår nya adress.

Zip: 104-0042
Adress: 3-10-10 Irihune, Chuo-ku, Tokyo
New City Residence Ginza Twin 1, Apt 1003.

Där sitter jag nu på golvet och bloggar via en oskyddad WIFI och hoppas att tiden eller IKEA-bilen kunde gå lite snabbare.

Sätter på lite skön musik så länge och dammar av mina gamla okunskaper i wiender-vals. Får passa på, snart kommer ju lägenheten vara belamrad med möbler...

// Jonas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar