lördag 6 februari 2010

Paket från Sverige

Vilken härlig dag!

Vaknade i morse av att porttelefonen ringde.
Någonstans i bakhuvudet ringde en klocka om att familjen därhemma hade skickat paket tidigare i veckan och att det kanske var det som redan hade kommit fram.

Studsade ur sängen med ett ryck och blev snabbt påmind om att jag spelat badminton 2 dagar tidigare. Tog mig allt annat än graciöst fram till luren och såg en man med ett stort paket i famnen. Gött! Efter ett par snabba artighetsfraser på morgontrött götepanska och ett snabbt ombyte senare klingade det till i hiss-klockan och Japans gladaste postman kom susande runt hörnet.

"SWEEEDEEEEN, mistaa murraaaa".

Helt rätt, det var mitt paket. Signerade snabbt paketet och mannen som redan sken som en sol nästan dansade iväg av glädje över att paketet kommit rätt.

Packade kvickt upp paketet och där fanns även en bonus i form av 2kilo lösgodis. Fick en inre bild av kostcirkeln i huvudet och blev snabbt säker på att jag sett chokladbananer mellan sädesslagen och frukten, vilket avgjorde att havregrynsgröten fick kompletteras med ett par sådana. Nej, jag lade dem inte i gröten! Det i alla fall gjorde susen, efter en stabil bananberikad frukost packades resten av paketet upp. Skönt att kunna variera sina kläder lite mer, det var efterlängtat!

Efter ett par timmars plugg vid datorn ringde det på nytt på dörrklockan. Fick en deja-vu när samma man uppenbarade sig i fönstret på porttelefonen med ett likadant paket i famnen. Karinh svarade på japanska och bad mannen komma upp. Proceduren upprepades - det klingade till i hiss-klockan och sedan kom (nu världens gladaste) postman tillbaka.

"SWEEEDEEEEN, mistaa murraaaa"!
Denna gång med dubbelt så många vokaler.

Han visste att han kommit rätt, det lyste av självförtroende och leveranskvalitet i mannens ögon.

Jag hade blivit så glad över godiset att jag inte reflekterat över att NAS:et inte var med i första lådan. Visste ju egentligen att det skulle komma två paket, men så kan det gå om man muckar med kostcirkeln! Öppnade med ännu större nyfikenhet låda nummer två.

Yes, där låg den efterlängtade hö-fläkten väl paketerad.
Där fanns även shorts, träningskläder löparryggsäck och våra skinnjackor.
Men också fler små bonusar:
- En stock Göteborgs Rapé (hade bara 15 snusar kvar i min sista dosa)
- Skvallertidningar ("Veckans NU" till Karinh och "Illustrerad Vetenskap" till mig)

Blev på nytt påmind om det läskiga faktum jag egentligen aldrig accepterat - trots att jag haft nästan 25 år på mig att smälta det: Det e pappa som e jultomten, och mamma e inblandad. ;)

Tack familjen för omtanken och arbetet ni lagt ned för att få fram alla sakerna från den iskalla vinden. We love U!

Imorgon skall jag till en frisör för första gången sedan vi kom till Japan. Hittade en engelskspråkig sådan med bra omdömen via "Metropolis"

Därefter tar vi nog en tur i parken i Harajuku för att titta på folk i lustiga kläder och avslutar söndagen genom att gå på en blomsterutställning i Ginza.
Det gäller att omge sig med spänning! ;) (bilder kommer)

Nu skall jag återvända till vårt ny-konfigurerade NAS och avsluta kvällen med lite roliga klipp på Youtube!

Ha det gott!

// Jonas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar