onsdag 3 februari 2010

Ka bloggar om hoger och vanster

Jaha ja.. Da var man alltsa pa plats pa sitt nya job och har nu klarat av flera veckor med att ga upp tidigt, promenera till jobbet utan att ga vilse och lyckats undvika att bli nermejad av vansinniga japanska cyklister.
Det senare ar till skillnad fran Jonas; stackaren! Fast det maste varit oandligt pinsamt for den lilla japsbruden som helt enkelt stirrade pa denne langa blonda man sa mycket att hon glomde att svanga. Da har man verkligen sett en snygging. Han var mindre imponerad och fick linka hem och bli ompysslad av sin fru, samtidigt som han svor langa ramsor om manniskor i det har landet och deras koordinationsformaga.



En snygg svensk karl!

Det ar faktiskt flera andra som har papekat samma sak, dvs att de tycker att det ar lustigt att de vid ett flertal tillfallen blir ‘pagadda’ (jag lider for narvarande av svar sprakforbistring), trots att de ser att motande japan har uppmarksammat dem for lange sen. Det pagick en ivrig debatt for ett par luncher sedan vad detta berodde pa och de basta forslagen lod:

1. De tycker vi ser sa konstiga ut att de glommer bort hur man tar sig fran A till B utan att snubbla.
2. De tycker att vi ser sa exotiska ut att de dras till oss mot sin vilja, ungefar som insekter till ljus eller flugor till skit.
3. De ar ett drommande folk och krockar lika ofta med sina landsman, fast det ser inte vi, eftersom vi ar for langa.
4. De som dessutom trillar in i oss med oppna munnar, gor en Robert Gustavsson och gar fran ung till gammal, fast at andra hallet, och stirrar saledes med hela kroppen, samtidigt som simultankaciteten ballar ur fullstandigt.

Det kravdes dock en person fran den dar on i Europa dar man fortfarande kor pa fel sida och hennes fantastiskt passande slutledningsformaga:
• De flesta vasterlanningar moter folk som om de befann sig i hogertrafik. Har ar det vanstertrafik.



Det kan bli svart for folk att hitta i bla UK om de ska anvanda japanska kartbocker.

Ni som kanner till min totala IQ-badbollsforhallning till hoger och vanster i storsta allmanhet, kan forsta min fasa. Bloody hell, jag kommer ju vara helt f***ed och dra pa mig torgskrack om jag ska behova tanka ‘hoger eller vanster, hoger hoger, nej javlar, vanster’ varenda gang jag moter nan har. Det ar liksom inte ofta tomt pa gatorna i en stad pa en himla massa miljoner pers typ ever. Har darfor bestamt mig for en annan approach:
• Jag gar rakt fram i mitten.



Detta ar sondag natt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar