torsdag 21 oktober 2010

Fantastiska bilder

Detta inlagget blir kort jamfort med tidigare, men jag hittade helt fantastiska bilder i mina gommor..

Den forsta ar kissande rav-hunden upp-och-ner i plat. Den verkar krakas upp en liten pinne i processen samtidigt som den aker rutschkana nerfor en sten, iford en lajbans haklapp. Genom pinnen i munnen sprutar den vatten i en sot guga, som man tydligen ska dricka av. Alltihop sker brevid ett tempel, sa den ar ju dessutom gudomlig mitt i alltihop, men jag fattar verkligen inte for vad. Att man inte ska behova sta pa huvudet med rumpan bar i en bebishaklapp, for det fixar han? Oslagbart.


Den kissande rav-hunden

Sen har vi Einstein som har hittat Pandoras ask. Att skylten dessutom ar placerad utanfor en reaktorhall gor det ju kanske inte tryggare, eftersom det onekligen ser ut som en explosion av nat slag. Det varsta ar att jag tycker allt den gode Albert ser aningen kat ut, men den dar hangande, illroda tungan.


Einstein och Pandoras ask

Nasta skylt hittade vi i Kyoto och detta ar en typisk forklaring som man ser har i Japan. ’xxxxxxx, thank you for understanding’, star det ofta pa lite viktiga stallen, typ toaletter, nar man ska ga in i en hiss eller ett lab. Ar ju lagom kul om det da faktiskt informerar om att ’mina damer och herrar, spolningen fungerar inte idag, sa tack for att ni forstar’, eller ’alla som jobbar i byggnaden ska vara medvetna om att hissen har tidigare fatt kortslutning och brukar storta fran 40e vaningen, sa tack for att ni forstar’ alternativt ’idag ska vi bara arbeta med radioaktivt avfall, sa alla gar in med risk for att bli sjalvlysande, tack for att ni forstar’.

Vi hade iallafall ingen lust att vara lite wild n crazy och ga over just den har grasmattan. Hade inte forvanat mig om det var ’har ser ni ett exempel pa hur man kan pa ett effektivt satt avliva turister i ett minfalt, eftersom alla vet hur jobbigt vi tycker att det ar med sadana, tack for att ni forstar’.


Thank you for understanding

Till sist maste jag anda ge bildbevis pa den fantastiskt roliga menyn som finns pa ett av Tokyos hetaste innestallen for ’salarymen’ (aka kostymnissar) och deras entourage. Jag fragade verkligen klart och tydligt den engelske kyparen om de verkligen menade ’cod sperm’ alltsa inte rom. Jag fragade till och med for att vara extra saker om det kom fran ’flickfisken’ (rofl = rolling on floor laughing!!) eller ’pojkfisken’ (herregud..). Jag kunde liksom inte slappa det. Han sa da med ett stort leende att det kanske later konstigt med att det definitivt ar fran ’Mr. Fish’ (tar liksom inte slut..) och ja, det ar verkligen torsksperma (fritt fram for alla tankar..).

Att det var en delikatess skiter jag i; jag kommer INTE ata det, sugkoppar eller albarn i nagon form. Det far finnas granser.


Kolla pa oversattningen pa ’Shirako’, tredje alternativet uppifran..

Jaha, sa var lunchen over och tillbaka till jobbet da! So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar