tisdag 16 mars 2010

Kladpaket fran Ulricehamn!

Man har verkligen varldens basta mamma pa hela jorden, speciellt nar man far kladpaket fran Ulricehamn med ens gamla goda plagg! Valdigt pinsamt valfardproblem saklart, men det kanns aningen futtigt att ga runt i samma paltor vecka efter vecka, nar man ar van att ha iallafall lite variation. Blev darfor superglad nar maken ringde och sa att varldens numera hjalpsammaste postman hade varit hemma hos oss och stolt trollat fram en stor lada fran Sverige.


Var mycket spannande att se vad som fanns i, fastan jag hade gett nogranna instruktioner om vad jag ville skulle skickas!

Blev alldeles till mig och riktigt rev upp paketet sa fort jag kommit innanfor dorrn! Fick bade det jag bett om, men ocksa en massa andra fina saker, som tex en underbart harlig scarf; har haft den hela tiden efter att jag fick den. Tack mamma!


Julafton igen!

Som en sparhund gick jag igenom allt med sma tjut av gladje och ’ahhhh’ for varje grej som packades upp; Jonas var lika intresserad och jag kunde inte forsta att han inte var lika glad som jag over den svarta bikinin, den bla fina klanningen med vita knappar och den lilla svarta! Tror sahar i efterhand att han snabbt scannade av om det fanns nagot atbart med gelatin som huvudingrediens..

Det blev aven overaskningar i form av en massa sma lyxprodukter fran en Parisresa som den omma modern hade foretagit sig under tidiga varen. Det fanns i princip allt for trotta fotter (n believe me, gar man tva timmar om dan blir fotterna snabbt valdigt trotta), sa jag bestamde oss snabbt for att vi skulle ha hemmaSPA och prova alla produkterna. Jonas var aterigen inte helt overtygad om att det skulle bli lika fantastiskt, men efter att ha brottat ner honom och tvingat honom att dofta pa alla kramer (som han fortfarande kallar for salvor; wtf liksom?), peelingprodukter och masker som fanns med, kapitulerade han. Han har dock smitit undan sedan dess sa fort jag bara har namnt nagot om ens harinpackning kom jag pa nu.. Hmm, listig..

Sedan kom det ocksa skor och det var tur, for har man storlek 39-40 och ar tjej har, sa finns det helt enkelt inte vanliga damskor. Man kan saklart kopa sneakers, vilket for ovrigt ar nasta punkt pa min inkopslista under helgen, och flipflops for killar. Tyvarr ar de senare valdigt breda, men ska prova ett par innan jag fordommer dem. Det ar dock ingen direkt skillnad pa japanska herr- / svenska damflipflops och arligt talat tycker jag att bade dam- och herrhandvaskorna ar lika snygga.


Damer och herrar fran Sverige, Jonas, Elsa och Kristin.

Man far dock lite blickar nar man gar fram till herrhyllorna och kollar pa deras skor och handvaskor, fast jag latsas bara att jag kollar pa presenter om det blir lite pinsamt. Tyvarr tror jag de tvekar over huvudtaget ibland pa vad man ar for sort, eftersom man inte har kjol, ar bredaxlad o i storsta allmanhet ar hogljudd samt talar utan att bli tilltalad etc.. Ja, man ar verkligen olydig har!


Fler olydiga flickor med bade byxor och normalstora skor, Kristin (Sverige) och Stephanie (Canada).

Tack mamma for jattefint paket och for att du ar den basta mamman ever; har nu valdigt fina fotter och luktar gott igen!
Pok
Ka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar