onsdag 27 januari 2010

Grattis till systern

Idag har varit en bra dag, har hittat en del nya jobb och bra sajter. Fick iväg ett antal CV:n, så det känns gött.

Fick besök av en otroligt förvirrad postman tidigare idag som prompt ville leverera ett paket till mig som skulle till vad jag tror är personen som bodde i lägenheten innan oss. Jag fick efter någon minuts trevande via porttelefonen gå ned och möta upp mannen i entrén. Efter ytterligare någon minuts trevande på japanska förstod han vad jag menade och sprang glatt vidare med paketet. Nu så här i efterhand vaknade lill-djävulen i mig och jag börjar fundera mer och mer på vad som fanns i paketet... Jag kanske inte alls kunde förstå vad mannen sade och trodde det var till mig? Men så kan man ju inte göra, eller? ;)
Är riktigt nöjd över att ha lyckats förstå vad mannen ville utan att ha delat ett enda ord på engelska. Nästan lika nöjd med att ha lyckats få honom att förstå att jag inte heter Sato och är japan...

Idag fyller också syster min 29. Riktigt kul att vi kunde komma fram till henne på mobilen och gratta. Present har vi köpt till henne på nätet, hoppas den passar och att hon gillar den. Hon hade fått SMS-bekräftelse på att den var framme i alla fall, så den skall hämtas upp på vägen hem från jobbet. Spännande!

Nu skall jag spöa skiten ur Karinh i kort. Skulle inte bli förvånad om hon inte kommer nämna detta i framtida blogginlägg. Så fråga gärna hur det gick, jag är säker på vinst! ;)

P.S. Karinh tyckte att jag skulle skriva något om snus också. Därför nämner jag att jag tycker att Göteborgs rapé är godast och att General Wintergreen smakar linement.

// Eder ödmjuka hobbybloggare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar