torsdag 21 januari 2010

Godis

Sockerhog,

efter att ha druckit 2 glas cola med is, slukat en chokladkaka, en halv pase chips och ett par gubbkarameller (Werther's) sitter jag med ett litet leende pa lapparna och funderar over livet. Idag, en torsdag, kom sockersuget krypande. Som det gor emellanat. Och da brukar jag inte halla igen med gottisatandet. Ater som bekant mycket godis nar jag blir sugen, men dock inte sa ofta. Idag kandes det anda ganska OK eftersom jag anda varit ute och sprungit 30 min, kort lite enklare fys hemma, samt gatt 5 km hem fran universitetet.

Imorgon kommer Karinhs lon, antligen. Den skulle enligt uppgift ha utbetalats den 27:e december, men eftersom det "blev lite fel" fick vi glatt vanta tills nasta utbetalning. En hel manad senare. Aterigen, tur att man inte kom hit utan en sparad krona pa fickan. Da hade vi haft 1000kr att dela pa i januari. Och det blir man inte fet pa. :)

Ikvall har Karinh en kompis hemma och de sitter och kollar pa film bakom skjutdorrarna. Det blev en tjejfilm, sa jag retirerade in i koket for att uppdatera mig om vad som hant i varlden och nu for att uppdatera bloggen. Hade en kort stund en duktig tanke om att plugga lite japanska, men tror inte att skallen e sa mkt mer mottaglig for information idag. Det blev totalt 7 timmars intensivplugg idag pa universitetet och i universitetsbiblioteket. Man blir ju alldeles mosig i skallen!

Japanerna ar for ovrigt fantastiskt intressanta. De sover overallt, hela tiden. Effekten av att oppna en bok verkar ha en sovande effekt pa de stackarna. Idag pa biblioteket satt en hel bankrad med sju personer och sov ikapp. De lagger helt sonika ned huvudet pa boken och slocknar. Trodde ju for guds skull att det var en gaslacka eller ngt och att de tuppat av! Overallt i taxibilar, bilar, pa kontor, i tunnelbanan star, sitter eller ligger de och sover. Jag har betraktat detta beteende med intresse den senaste veckan men blir standigt imponerad. Idag kom en kille in i tunnelbanevagnen, satte sig ned pa satet, plockade upp en bok och sankte efter 30 sekunder huvudet och somnade. Varfor bemoda sig med att plocka fram boken? Ar den skon att sova pa?

Nepp, nu skall jag ta en glass och sedan leta upp en bra bok att sova pa.

God natt mina vanner!

//Jonas

1 kommentar:

  1. De kanske använder läsningen som en sömnmedel??
    Eller det kanske att de skulle behöva lite mer spännande litteratur!!
    Vad roligt att läsa dig iaf :-)
    Kram/Lo o mange

    SvaraRadera